بهتر است در زمینه استفاده از انواع لوازم بهداشتی و آرایشی هوشیار باشید این محصولات می توانند به سلامتی تان آسیب وارد کنند و موجب بروز علائم بیماری زا در بدنتان شوند.

به گزارش مشرق، بهتر است در زمینه استفاده از انواع لوازم بهداشتی و آرایشی هوشیار باشید این محصولات می توانند به سلامتی تان آسیب وارد کنند و موجب بروز علائم بیماری زا در بدنتان شوند خانم های باردار بیشتر در معرض خطر این محصولات قرار دارند دئودورانت ها و اسپری های خوشبو کننده هوا حاوی ترکیبات شیمیایی مضر برای جنین می باشند .

بعضی از مواد شیمیایی برای زنان باردار به شدت مضر است به طوری که بسیاری از آنها را می‌توان به مرگ جنین نسبت داد!

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند علاوه بر دئودورانت ها، استفاده از عطر، خوشبو کننده، محصولات آرایشی و مواد دارای ترکیبات پلاستیکی می تواند باعث آسیب به سلول های عصبی اطراف جفت و کیسه آب جنین شود و جنین را با مشکلات جدی پس از تولد مواجه سازد.

آمار بالای ابتلای کودکان عصر حاضر به بیماری هایی مانند سرطان، بیش فعالی، کاهش ضریب هوشی، دیابت، چاقی و بیماری هایی از این دست همگی نشان دهنده اتفاقاتی است که پیش از تولد در دوران جنینی برای آنها رخ داده و باعث ابتلای آنها به انواع بیماری ها می شود.

کارشناسان با بررسی موش های آزمایشگاهی دریافتند موش‌هایی که در معرض مواد شیمیایی و ترکیبات پلاستیکی قرار گرفتند بیشتر از سایر موش ها دچار از دست دادن جنین و یا بدنیا آوردن موش های بیمار شدند.

این یافته ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ماساچوست بر روی موش‌های آزمایشگاهی و بررسی ارتباط بین مواد شیمیایی و پلاستیکی بر سلامت مادر و جنین بوده است.

بر همین اساس، کارشناسان توصیه می کنند مادران در طول دوران بارداری محدودیت هایی برای خود قائل شوند تا سلامت خود و جنین را حفظ کنند، استفاده از محصولاتی که در آنها پلاستیک بکار رفته مانند بطری های آب معدنی یا ظروف پلاستیکی، انواع لوازم آرایش، عطر، ادکلن و دئودورانت ها همگی می توانند باعث افزایش ریسک خطر ابتلای جنین به بیماری و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن مادر برای محافظت از جنین شوند.

دانشمندان مصرف میوه و سبریجات تازه، انجام ورزش، خودداری از استعمال دخانیات، دوری از استرس و کنترل بارداری از سوی پزشکان را از جمله عوامل موثر بر سلامت مادر و جنین عنوان کرده‌اند.

منبع: دکتر سلام